Stáž v Maďarsku


erasmus.jpg

V rámci projektu Erasmus+ akce KA102 se 12 žáků oboru Mechanik elektronik z Integrované střední školy technické v Benešově zúčastnilo třítýdenní odborné praxe v Budapešti. Stáž se uskutečnila na přelomu listopadu a prosince 2019 a s žáky se projektu účastnili také dva dozorující učitelé.

Přijímajícím partnerem žáků byla společnost NCR Kft. Na pracovišti byli žáci rozděleni do skupin a pracovali 5 dní v týdnu, denně 6-8 hodin. Odborný dohled nad žáky měli mentoři pracoviště. NCR Kft. se na realizaci projektu Erasmus+ podílela poprvé, přitom již od roku 1995 má společnost v Maďarsku své oddělení obchodu, údržby a financí. Ve městě Szigetszentmiklós působí od roku 2005 vlastní výrobní centrum ATM bankomatů.  

Pracovním jazykem projektu byla angličtina.

 

Cílem projektu bylo rozvinout takovou formu spolupráce, která by přispěla k tomu, že naše škola:

  1. a) bude na trh práce uvolňovat kvalitně připravenou pracovní sílu, která odpovídá potřebám regionu, a sníží počty žáků, kteří zanechají profese;
  2. b) rozvine kompetence učitelů;
  3. c) udrží krok s dynamickým rozvojem technologií a bude je integrovat do svých vzdělávacích programů.

 

Dosažené výsledky projektu:

  1. Vybudovali jsme bezprostřední kontakt s reprezentanty mezinárodně uznávané společnosti NCR Kft.
  2. V průběhu mobility jsme získali partnery také ze sektoru vzdělávání, zahájili jsme spolupráci s maďarskou střední odbornou školou technického zaměření BMSZC Wesselényi Miklós Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája.
  3. Získali jsme přehled o trhu práce v Evropské unii, poznali jsme možnosti, které nabízí.
  4. Díky účasti na programu mobility cítíme, že jsou naši žáci jistější ohledně správnosti volby oboru a také v tom, že se uplatní jak na domácím, tak zahraničním trhu práce.
  5. Poznali jsme softwary sloužící k provozu automatizovaných systémů, montáž komplexních nástrojů elektroniky, jejich částí a součástek (kupř. čtečka karet, podávací mechanismus bankovek, automatizace řízení, monitor atd.) na automatizované montážní lince. Poznali jsme způsoby řízení automatizovaných výrobních linek pomocí komunikátorů a řídících jednotek s dotykovým displejem (za použití ovladačů GSB3-40, EST3/B, EST3/B/RGB). Získali jsme přehled o technologickém rozvoji, elektrickém a elektronickém navrhování.

 

Získané odborné poznatky a novinky jsme v teoretické rovině zapracovali do vzdělávací praxe.

 

V průběhu zahraniční stáže jsme pro žáky na dva víkendy připravili kulturní programy. Jednalo se návštěvu Tropicaria, parku, ve kterém skupina mohla vidět nejrůznější savce, ptactvo, ryby a žraloky. Program byl velmi úspěšný. Dalším programem byla návštěva akvaparku Aquaworld, který byl pro žáky uspořádán jako odměna za plnění pracovních povinností a kde  žáci mohli relaxovat v bazénech s termální vodou, uvolnit se v sauně a zabavit  na skluzavkách. 

Video zde.